دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

مرکز مطالعات و توسعه آموزش

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
04 مهر 1404 سایت قدیم English
bg
  • 1401/06/05 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 9
  • - تعداد بازدیدکننده: 9
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

اولین روز از چهارمین دوره مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی البرز 5 شهریور ماه 1401 برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر جشنی مطلق مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه عنوان کرد : پس از برگزاری سه دوره موفقیت آمیز امروز چهارمین دوره مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی دانشگاه آغاز می شود. این دوره ها با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت آموزش دانشگاه و مرکز توسعه مطالعات دانشگاه از پنجم الی دهم شهریور ماه به صورت مجازی برگزار میشود. محور های برنامه توانمند سازی ویژه هیات علمی های جدیدالورود و توانمند سازی علمی و فرهنگی  کلیه اعضای هیات علمی گروه علوم پایه و بالینی می باشد. از ویژگی های ارزشمند این دوره استفاده از اعضای هیات علمی سایر دانشگاه ها می باشد. 



وی در ادامه افزود این دوره ها در 2 نوبت صبح و 1 نوبت عصر اجرا می شود و مجموعا 15 کارگاه خواهیم داشت. اعضای محترم هیات علمی برای دریافت گواهی حتما باید پیش ثبت نام دوره ها را از طریق لینک اطلاع رسانی شده انجام دهند. 



در ادامه دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه ضمن تبریک هفته دولت و روز داروساز در خصوص حرکت در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت : در سال 1392 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شده است و همه اعضای هیات علمی باید با تمام توان در این راستا گام بردارند و از هیچ کوششی دریغ نورزند. 



وی در ادامه به این سخن مقام معظم رهبری اشاره نمود که می فرمایند خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم. این سخن معنا و مفهوم گسترده ای دارد. پزشکان ما در دوران مقابله با کرونا همچون دوران جنگ دفاع مقدس که در کنار رزمندگان ایستادگی نمودند، ایثار و فداکاری های بزرگی انجام دادند. این اقدامات با قوانین اداری انجام شدنی نیود و آموزه های دینی و فرهنگ قوی ما باعث شد که پزشکان با از خود گذشتگی در کنار مردم باشند و از جان انان حفاظت نمایند. 



رئیس دانشگاه تاکیید نمود دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که در در کنار علم، معنویت، فرهنگ و اخلاق را گسترش دهد. این امر از ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد. اعضای هیات علمی باید در بحث شاگردپروری احساس مسئولیت کنند و برای دانشجویان الگو باشند. اساتید باید بکوشند تا با رفتار شایسته در قلب دانشجویان نفوذ کنند  تا بتوانند روی آنان تاثیر داشته باشند. باید تزکیه نفس را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم با دانشجویان ارتباط برقرار کنیم. 



وی در ادامه خاطرنشان کرد اسلامی شدن دانشگاه ها جند بعد دارد و یکی از مهم ترین ابعاد ان اموزش استاندارد است . یکی دیگر از مهم ترین ارکان پژوهش می باشد. باید انگیزه های پژوهش در میان دانشجویان شکوفا شود. دانشجویان باید از بدو ورود اصول مقاله نویسی را یاد بگیرند. پژوهش ها باید محصول محور باشند. 



دکتر صیادی عنوان کرد طرح انطباق مساله بسیار مهمی است . ما باید پاسدار حقوق و حدود بیمار باشیم . فرهنگ سازی جهت صیانت از جمعیت یکی از مسئولیت های مهم اعضای هیات علمی می باشد که باید در این امر اهتمام ورزند. 



سپس دکتر شهروز یزدانی معاون آموزشی دانشگاه در خصوص بــین المللی سازی آموزش پزشکی،  حضور عزتمند در عرصه های بین المللی عنوان کرد: توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، سلامت محور، مبتنی بر نیازهای جامعه، پاسخگو و عادلانه و با تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی حرفه ای و دارای مهارت و شایستگی های متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور در سیاستهای کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب ذکر شده است.  در ماده 66 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است که دولت موظف است به منظور حضور موثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری فعالیت نماید.



وی در ادامه گفت: در چشم انداز بیست ساله، ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی و در مواد مصوبه سند جامع روابط علمی بین المللی جمهوری اسالمی ایران مصوب جلسه 805 مورخ 15/12/1396 شورای عالی انقالب فرهنگی موارد ذیل در راستای بین المللی سازی تصریح شده است. در مدل شش وجهی تعالی دانشگاه سه محور بازشناسی دانشگاه به عنوان مهمترین جزء تعالی آموزش علوم پزشکی، توجه ویژه به کارکردهای نظام آموزش علوم پزشکی و رویکرد فرابخشی و همگرا به آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از وجوه مدل شش وجهی تعالی دانشگاه ، درخشش بین المللی است. 



معاون آموزشی دانشگاه در خصوص حضور عزتمند در عرصه های بین المللی به 3 برنامه زیر اشاره نمود: 



 عرضه گسترده ظرفیتهای آموزش عالی علوم پزشکی کشور در سطح منطقه،جهان وتوانمند سازی در سطوح ملی و فراملی



 رصد همکاری های بین المللی در حوزه علوم پزشکی



 توسعه شبکه تبادلات علمی کشور و برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر جهان



وی در پایان خاطر نشان کرد تجربه سالهای گذشته نشان داده است که با وجود چالشهایی چون تحریم، گامهای بلندی در جهت تحقق اهداف بین المللی سازی آموزش پزشکی برداشته شده است  و از جمله مهم ترین آنها می توان به  امکان ورود دانشمندان کشور به شبکه های تعاملات علمی جهانی، تربیت دانش آموختگان در تراز بین المللی،  فراهم سازی بستر جهت حضور دانشمندان داخلی در میان دانشمندان برتر جهانی،  فراهم سازی جریان قانونمند تبادالت استاد و دانشجو در نهاد دانشگاه و بهره مند شدن از فرصت برابر با سایر دانشمندان برای نشر دانش تولیدی اشاره کرد.


  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبر : 309783
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: